יום שישי, 25 באוקטובר 2013

מנהיגות מופנמת

השבוע התקיימה בבית הספר סדנת מנהיגות לשלוש ההנהגות החברתיות: מועצת התלמידים, ההנהגה הירוקה וצוות העיתון. מטרת הפעילות המשותפת הייתה ליצור קבוצת מנהיגות בית ספרית רחבה, הפועלת במשותף, ומקדמת ערכים של יוזמה, יצירתיות, אחריות לסביבה וכו'.

במהלך היום נערכו בין השאר משחקים קבוצתיים. מאוד בולט היה שכמחצית מתלמידי צוות העיתון, נמנעו מלהשתתף בפעילות, בעוד שמרבית תלמידי מועצת התלמידים וההנהגה הירוקה שיתפו פעולה.

יום הנהגות, 24.10.2013

למעשה, כבר הייתי מודעת לכך שהתלמידים היותר יוזמים ומוחצנים פונים אל מועצת התלמידים וההנהגה הירוקה- שתי הנהגות שבמהותן נועדו להוביל תהליכים ולהניע שינוי, בעוד שתלמידי העיתון הנם מופנמים יותר, נוטים לעסוק בעבודה אישית, זקוקים לזמן שלהם על מנת להפיק תכנים מתוך עצמם.
ההתבוננות במספר התלמידים שלא הרגישו בנוח עם הפעילות הקבוצתית, חידדה אצלי מאוד את התובנה, שמרבית תלמידי צוות העיתון זקוקים לתקשורת מסוג אחר, לקצב שונה, להתייחסות אישית יותר.

בהמשך היום, התפצלנו לשלוש קבוצות, בהתאם לקבוצות ההנהגה. שאלתי את חברי העיתון מה לדעתם ההבדל בין צוות העיתון לבין שתי ההנהגות החברתיות האחרות. הם ענו שמועצת התלמידים וההנהגה הירוקה הנם צוותים שמטרתם להנהיג, לעשות דברים, ואילו תפקיד צוות העיתון הוא רק לדווח על דברים.

אז כן, מצד אחד זה נכון, לעיתונאים יש תפקיד בדיווח.
אבל זה ממש לא מה שאני רוצה שיקרה.
אני לא מוכנה לראות את העיתון ככלי פסיבי, שמטרתו לדווח על הנעשה. אני מעוניינת שהקבוצה תהיה יצירתית, יוזמת, חוקרת, משתפת פעולה במגוון אופנים, עיתונות חיה ובועטת.

נראה שהאתגר המרכזי שלי השנה יהיה לעורר את חברי הקבוצה להגיע לגבהים של עצמם בתחומים אלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה