יום שני, 23 בספטמבר 2013

פרפרים של התחלה

כמו בכל התחלה, אני ניצבת בפני הרגשות המעורבים הללו: מצד אחד התרגשות לקראת משהו חדש, שהיופי שבו הוא שאני לא ממש יודעת לאן הוא יוביל, אבל בטוחה שהמסע יהיה מעניין, ומצד שני, הקול הקטן הזה ששואל למה בכלל להיכנס להרפתקה הזו, גם ככה היום-יום עמוס, גם בלי ליצור לעצמי מטלות נוספות.

מכיוון שהבחירה היא שלי, בוחרת לעשות.

אז קצת רקע, או למה בעצם נוסד הבלוג הזה?

בשנה שעברה, במסגרת לימודיי לתואר שני בחינוך, בהתמחות תקשוב ולמידה, פיתחתי יחידת לימוד להפקת עיתון בית ספר מתוקשב. אני מלמדת בבית ספר שפרירים ב', בית ספר על יסודי לחינוך מיוחד, שבו לומדים תלמידים בעלי לקויות למידה מורכבות. בבית הספר לא התקיים בעבר עיתון בית ספרי, והרעיון של הפקת עיתון מתוקשב הצטייר בעיני ככלי שיכול לאפשר מגוון דרכי הבעה לתלמידים, כך שגם מי שמתקשה במיומנויות למידה "מסורתיות", יוכל להביא את העושר והיצירתיות שבו לידי ביטוי במגוון אמצעים, כגון צילום, עריכת סרטונים ועוד.
בשנת תשע"ג (2012-13) ייסדנו את עיתון בית הספר. צוות העיתון כלל 16 תלמידים מכיתות ז'-י"ב, שבחרו מרצונם להשתתף בקבוצה. במהלך החודשיים הראשונים לפעילות הגדירו התלמידים פרמטרים שונים הקשורים לעיתון. המרכזי שבהם היה פורמט העיתון, האם ליצור עיתון מודפס על  נייר או עיתון מתוקשב. בהמשך בחרו התלמידים את מדורי העיתון, אופי הכתבות וכד'.

בעבודת הגמר בלימודי התואר השני שלי, חקרתי את תהליך קבלת ההחלטות של התלמידים. המחקר פורסם כפוסטר בכנס מיט"ל 2013:
הפקת עיתון בית ספרי מתוקשב על ידי תלמידים לקויי למידה: חקר מקרה/ ענבל סמית וגילה קורץ

לקראת סיום שנת תשע"ג בחרה הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות בעיתון המתוקשב שלנו כאחת מכ-60 יוזמות שלהן תעניק הכרה, תמיכה וליווי לאורך שנה זו, תשע"ד.
באמצעות הבלוג אתאר ואתעד את תהליך העבודה לאורך השנה: אתגרים, הצלחות, קשיים, ניצחונות קטנים שבדרך, התפתחויות, תובנות.

אז יוצאים לדרך...

קישור לרשומות בנושא תהליכי הפקת העיתון, תשע"ג:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה